Tripje Blue Mountains, Dubbo.

29 september 2017 - Mullumbimby, Australië

Na een weekje niets heb ik nu wat meer te delen:)

Ik heb een wat drukke week achter de rug! weinig tijd/zin voor het schrijven van een blog om jullie eerlijk te zeggen. Ik ben deze week in het noorden van New South Wales beland, Mullumbimby om precies te zijn. Het is al goed te merken dat het hier warmer is en vooral vochtiger aanvoelt.

Het is voor de tijd van het jaar erg warm(en droog) in Australië met gisteren een uitschieter naar 38 graden! Gelukkig valt het vandaag mee met 28 graden. Het warme weer went gelukkig snel!

Vorige week ben ik door mijn neef Peter meegenomen voor een dagtrip door The  Blue Mountains. Met daarin The Wentworth Falls, een waterval waarvan het water door de wind eigenlijk nauwelijks de bodem raakt. Wat voor de mensen die erboven staan een verfrissende douche oplevert.(voor mij leuke foto's!)
Daarna zijn we door Blackheath gelopen, een klein plaatsje met een aantal leuke kleine shops met van alles om de tourist wat geld af te nemen;).

Na een korte stop voor een pie, erg lekker met veel verschillende varianten zijn we doorgereden naar de laatste stop, Mount York. Een plek waar je kunt rotswand klimmen, Wildcampen en natuurlijk van een mooi uitzicht genieten. Mount York is namelijk een van de laatste grote "bergen" voor het landschap veranderd in de Great Dividing Planes, het laatste "groene" gedeelte van de Australische oostkust. voor het overgaat in de echte outback.

Dat brengt me bij het volgende gedeelte: Dubbo

Tijd om af te spreken met twee goede vrienden uit Arnhem! Patty en Kerst reizen al vanaf eind april in Australië rond met hun busje. en omdat we relatief dichtbij elkaar zaten (900 kilometer van elkaar af!) hadden we afgesproken om elkaar te meeten in Dubbo. Ikzelf heb een ticket gekocht voor de Country Train van Katoomba naar Dubbo, een erg aangename rit van iets minder dan 5 uur. Wat ik erg kan aanraden!

Dubbo is een grote stad(110.000) inwoners midden in de Great dividing planes, het gebied van de Farms: overal waar je kijkt zie je koeien, schapen en kangeroos! Leuk om mijn eerste levende kangeroos te mogen zien. en ze sprongen nog voor de bus uit ook!

Na een korte rit van 1,5 uur kwamen we aan bij onze campground, een mooi plekje aan de rivier met rondom flink wat bomen vol met cockatoos! wat een (leuke) immense herrie was dat! Er zaten namelijk packs van verschillende soorten: De Correlas, Galahs en de Grey Crested waren alle drie aanwezig om een plekje te krijgen in een holte van de boom, wat soms gepaard ging met een flinke strijd! En herrie! Gelukkig waren ze aardig stil in de vroege morgen.
Ook zouden er Platypusses in de rivier moeten leven, helaas hebben we die nog niet gezien!
Na twee dagen met heerlijke avonden gevuld met goed eten, kampvuurtjes en whisky! was het tijd om onze eigen weg te vervolgen. Ik kon mezelf gaan opmaken om de volgende dag te vertrekken richting Mullumbimby.

dat is iets leuk voor een volgende blog!

G'day!

1. Kerst&patty:
    29 september 2017
    Als je zelf een keer wilt klimmen bij mnt york kan ik wel iemand vragen om je mee te nemen! Wij hebben daar zelf bijna een week gezeten en geklommen! Was een klim die zelfs voor ons te doen was!
  2. Marnix:
    30 september 2017
    Ja dat lijkt me best leuk inderdaad, eerst maar eens het baantje fixen!