Aangekomen in Sydney

14 september 2017 - Blaxland, Australië

De tweede dag in Australië zit er inmiddels op!

Na een goede tweede vlucht van Kuala Lumpur naar Sydney, ben ik door mijn familie opgehaald van het vliegveld, na aankomst zijn we na een lunch doorgereden naar The Three Sisters in Katoomba.
Het is een van de bekendste attracties van de Blue Mountains. De namen van de zusters zijn Meehni , Wimlah  en Gunnedoo.
Ze zijn ontstaan door de combinatie van het zachte zandsteen, en erosie door de wind en water.
De avond hebben we afgesloten met een overzicht over een verlicht Sydney in het donker, nice!

Vandaag ben ik met mijn neef Pieter een tour gaan maken door(een deel van) Sydney. Dat is gigantisch! Vanuit Blaxland doe je er dik een uur over om met de trein in het centrum te komen. Na een stop bij een bar, om te meeten met een van zijn kennissen die er net een reis door Australië op heeft zitten, hebben we ons met zijn drieën voornamelijk beperkt tot de highlights van Sydney.
Van de eerste koloniale barakken tot The Sydney Harbour Bridge en als afsluiter The Botanical Garden, met daarin alle native bomen, bloemen en planten die er te vinden zijn in Australië. Maar ook die er door de Engelsen zijn geïntroduceerd.

Morgen ga ik mezelf bezig houden met het aanvragen van de nodige documenten om ervoor te zorgen dat ik werk kan gaan zoeken, en dan ook daadwerkelijk kan gaan doen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margreet Keizer:
    13 september 2017
    Ziet er goed uit Marnix! Ik hoop voor je dat het gaat lukken met het vinden van werk en natuurlijk ook met het genieten van alle mooie dingen in Australie!!
  2. Wieteke:
    13 september 2017
    Heel veel mooie momenten toegewenst Marnix!
  3. Margriet olthof:
    13 september 2017
    Van Margaret kreeg ik al een mail dat je er geen gras over laat groeien....Meteen de eerste dag al dingen zien en de tweede dag ook weer!
    Ben benieuwd naar foto's van Rosella's, cockatoos, possums etc.. Voor je ze normaal gaat vinden.
    Kan ik je ook op een adres mailen over persoonlijke zaken? Heb bijv. nu een envelop van Allianz voor je van verzekeringen.
    Geniet van Australie!
  4. Kerst&patty:
    13 september 2017
    Yeah marnix! Lekker bezig. Botanical gardens zijn zoo mooi he :D.
    De possums en kaketoes vind ik nog steeds niet normaal,kan er nog steeds van genieten. Heb je ook al een idiote raaf gehoord?
  5. Dineke en Andries:
    Dag Marnix,
    Je eerste dagen zijn goed gevuld begrijp ik.
    Lijkt me leuk om je te volgen, succes!
  6. Henny en Annelies:
    Hoi Matnix!!
    Wat leuk dat je dit schrijft. Heel veel plezier. We kijken uit naar je volgende blog!!
  7. Ilse:
    Hé.......leuk......zo lezen we lekker meemet je avonturen. :-) Goed bezig
  8. Buurvrouw Henny en Buurman Roel:
    15 september 2017
    Leuk Marnix dat we mee kunnen genieten van het avontuur waar je mee bezig bent hopelijk gaat er een mooie periode volgen.
  9. Marjo:
    17 september 2017
    Ha Marnix. Wij zijn net weer thuis van avonturen in Lafakh en heb me net aangemeld om jouw avonturen te volgen. Leuk!!! Ik ben heel benieuwd 😀
  10. Mariska:
    18 september 2017
    Heellooo reiziger,

Dat klinkt als een goede inburgering. Mooi verhaal en zeker een mooie start.
    Heeel veel plezier. Je gaat zon gave tijd te gemoed!!! Genietse en succes met werk vinden.
    Groetjes Mariska
  11. Marnix:
    19 september 2017
    Dank jullie voor de leuke reacties!
    Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van foto's dit is technisch nogal lastig.. De camera instellingen staan zo dat ik foto voor foto mag converteren. In Sydney heb ik er blijkbaar alleen al 300 gemaakt. Ze komen er snel op te staan!